DIT IS WAT WE DOEN

Al bijna 200 jaar oog voor een ander

Iedereen heeft behoefte aan iemand die naar hen omkijkt. Maar dat is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend. Daarom biedt de Vincentiusvereniging sinds 1833 persoonlijke hulpverlening voor iedereen die tussen wal en schip valt.

De Vincentiusvereniging is een netwerk van zelfstandige stichtingen en verenigingen met elk hun eigen vrijwilligers en diensten, afgestemd op de lokale behoeften. Eén ding hebben ze allemaal gemeen: al deze lokale verenigingen richten zich op het ondersteunen van mensen in armoede en sociale afhankelijkheid. Door ze door te verwijzen naar de juiste instanties, of door zelf ondersteuning aan te bieden.

Directe en persoonlijke hulp staat altijd centraal. En waar het kan proberen we altijd de situatie van mensen structureel te verbeteren. Want ieder mens telt.